Webshop – Sådan kommer du i gang!

Indeholder reklame via affiliate links for:

DanDomain.dk, Simply.com, E-studio.dk, Nordicway.dk

I denne artikel vil jeg fortælle dig en helt masse omkring webshops og hvordan du kommer i gang med din helt egen webshop.

Med en webshop kan du få flere kunder i din butik, udvide med endnu en måde at handle på og nå ud til et større geografisk område, end med en fysisk butik. Hvis en webshop er et helt nyt område for din forretning, så kan du med en billig webshop, teste markedets potentiale, før du måske kaster dig over en dyrere løsning.

Hvordan starter man en webshop?

Du vil gerne i gang med at sælge dine vare på nettet, men hvordan gør du?

Der findes forskellige løsninger til at starte en webshop med. Nogen vil gerne have en standard løsning, som har en række funktioner de behøver. Mens andre gerne vil have noget man kan bygge videre på. En webshop er ikke noget du lige laver fra bunden, med mindre du har forstand på at kode det op, som hvis du skulle bygge den i Legoklodser. Hvis man ikke har de evner, så kan man starte op på en Open Source og prøve det af. Finder man ud af at nethandel er sagen for sin virksomhed, eller sit produkt, så kan man uden de store omkostninger fortsætte sin webshop.

Hosted webshop

Blandt de store professionelle løsninger på markedet finder vi DanDoman Webshop. Hos DanDoman får du en udmærket webshop med mulighed for udvidelser via moduler. Prisen på en Start-up webshop fra DanDoman inkl. PayPal, MobilePay, Google Pay™ og Apple Pay betaling beløber sig i skrivende stund fra: 199,00 kr. Inkl. moms pr. måned (2024), så er du i gang. Ønsker du flere betalingsmuligheder, skal du op i en større pakke. Med en hostet webshop som f.eks. DanDoman Webshop, slipper du for at skulle opgradere webshoppen løbende. Der er desuden lavet en rigtig god guide til DanDomain Shop, der hedder: SEO-Tuning – Her får du 60 sider og 106 minutters video om DanDomain Webshop SEO.

Open source webshop

Men der findes også mange Open source løsninger, som du selv kan redigere og tilpasse til dine ønsker. En sådan løsning fås for under 3.000 kr. når man medregner Webhotel, opsætning og betalingsmuligheder som Visa-Dankort, Visa-kort og Mastercard i en samlet pakke. Grunden til at det kan gøres et par tusind kroner billigere, skyldes at der her er tale om en Open source webshop. Altså et webshopsystem der er gratis og som der fortsat udvikles på. Open Source er vejen frem, hvis pengene er små! Er du til Gør-Det-Selv kan du komme i gang for en lav pris. Skal du have lidt hjælp til at komme i gang, så kan det også lade sig gøre med ekstra hjælp.

Det kan der være mange gode grunde til, hvis du selv kan opdatere og redigere webshoppen. Dels så shoppen følger med efterspørgsel og de nyeste designs. Men man kan også tilføje ekstra moduler, fordi det ikke er et lukket firkantet system. Open source betyder typisk løbende opdatering i form af moduler og shopsystem, noget man nemt kan gøre, når det er prøvet et par gange, men også noget du måske gerne vil betale dig fra at gøre.

Hvordan kommer man så i gang med en Open Source løsning? Du skal i første omgang bare bruge et Webhotel og en opsætning af høj kvalitet. Du kan faktisk komme i gang for lige omkring 1000 kroner, hvis du selv kan klare tilpasningen. Det der forhøjer prisen er betalingssystem og gebyr til Nets for dankort aftale. Men du kan også komme langt med PayPal, som tilbyder Visa-Dankort, Visa-kort og Mastercard uden månedelige omkostninger. kun et gebyr pr. betaling. Af Open Source webshops findes f.eks. WooCommerce, som er en tilføjelse til WordPress eller den rene webshop fra Prestashop. Begge systemer har deres fordele, men WooCommerce er nemmest, når det kommer til opdatering og udvidelser.

Skal det være på 100% dansk?
Langt de fleste CMS og webshop systemer, kører på Dansk, så ingen problemer i det. Der kan dog være udvidelser, som ikke er oversat til Dansk.

Hosting af Open source webshop

Webshop hosting, hvad koster det? Hosting er ikke dyrt, det behøver faktisk ikke at koste en bondegård at få hostet din webshop. Det kan gøres fra under 500 kr. om måneden, for mindste pakke og selv for den pris får du en effektivt webhotel med høj oppetid og god support. I dette tilfælde taler jeg om Simply.com, på trods af .com domænet, så er det et dansk webhotel. Hos Simply.com får du et nemt og overskueligt kontrolpanel, hvor du kan tilpasse de mest almindelige indstillinger og det til under 1.000 kr. om året. Få 3 måneders ekstra webhotel, hos Simply.com med rabatkoden: YPNX5Z

Hvis du vil have prikken over i’et og dermed få ekstra fart på din webshop, så kan jeg anbefale et webhotel fra danske Nordicway.dk, her får du en masse trafik, en masse plads og LiteSpeed server til en fornuftig pris. Du får en fantastisk support hos Nordicway.dk, hvis der opstår uventede problemer, du kan tilmed betale dig til ekstra hjælp og tilpasning. Hos Nordicway.dk får du et mere avanceret kontrolpanel, nemlig cPanel, med en masse indstillinger og statistik. Du kan også nyde de effektive servere med NVMe SSD og LiteSpeed®.

Når man skal bruge et webhotel, så er stabil drift afgørende for et godt samarbejde. Via overstående leverandører og anbefalinger, så er du dækket godt ind. Har længst erfaring med Simply.com, men en masse gode anbefalinger på Nordicway.dk og E-studio.dk de har skam også gjort et godt indtryk allerede. Håber denne anbefaling må blive til glæde og gavn.

Nu skulle der i hvert fald være grundlag for valg af et webhotel. Hvis du specifikt søger en dansk hosting, så er alle nævnte leverandører velegnet. Da de holder til i Danmark. Din drøm om at starte egen webshop starter med valg af en af overstående leverandører, for det virker!

Hvad koster en webshop?

Spørgsmålet om hvad en webshop koster, kræver yderligere spørgsmål for at give et svar. Hvis vi betragter din egen arbejdstid som værende gratis, ja så kan du komme i gang for under 1000 kr.

Hvilken løsning du skal vælge afhænger af dit behov. Hvis du selv frit skal kunne designe din webshop, så er det Open Source du skal kigge efter. Open Source betyder åben kode, som gør at det er nemt at tilpasse din online butik. Open Source er fantastisk nemt at arbejde med, når man har lidt erfaring.

Hvorfor starte med en billig webshop?

Du kan selvfølgelig også lægge en masse penge på bordet og starte med en stor dyr webshop. Men hvad med lige at prøve nethandel af, før du køber den store 500 m2 butik på strøget i Kbh. En Open Source netbutik er en billig måde, hvorpå man kan teste om der er et marked for sine produkter. Specielt hvis du er selvstændig eller mindre erhvervsdrivende. En Open Source webshop er ligeledes fremragende hvis du driver en hobbyvirksomhed ved siden af din primære beskæftigelse. Det er en lille investering, der åbner en verden af muligheder.

Gateway (Betalingsgateway)

En forudsætning for at du kan sælge varer på din hjemmeside, er et betalingssystem. Det lyder allerede meget indviklet, men det er det faktisk ikke. Når først din webshop er klar til at modtage ordre, kan du nemlig ansøge om en indløsnings aftale, når den er godkendt så er du i gang. Det koster selvfølgelig lidt penge at have et betalingssystem i webshoppen, men det betaler sig, hvis du kan tage imod Dankort. Du kan selvfølgelig også starte med en basal bankoverførsels mulighed og evt. få en gratis Paypal konto, så du også kan modtage kortbetalinger den vej igennem. Bankoverførsel og Paypal kan dog skræmme nogen væk, der kun vil betale med Dankort.

Men for at det hele skal blive lidt lettere at forstå, så skærer vi det lige ud i pap. Lad os antage at du ønsker at modtage Dankort, samt eventuelt Visa og Mastercard i din webshop:

Betalingsgatewayen

Betalingsgatewayen er bindeleddet mellem din webshop og Nets eller en af de andre udbydere. Det kræver derfor stadig at du får en aftale med f.eks. Nets. Den kan du dog først bestille når din webshop er klar til godkendelse. Så du skal have Webshop, Handelsbetingelser og Shop færdig før du søger Nets om en betalingskort aftale. Hvis du har behov for et tip til en god Betalingsgateway, så se på Quickpay, de leverer en kanon service til fornuftige penge! Bemærk at det kræver aftale med Nets, for at tilbyde betaling med Dankort, men at du f.eks. godt kan lave en aftale med MobilePay om at den kun understøtter Visa og Visa/Dankort. Laver du en kortaftale uden Dankort, vil rene Dankort ikke virke.

Quickpay stiller en række moduler til håndtering af betaling til rådighed for sine kunder. Det dækker langt de fleste shopping systemer der bruges i Danmark. Faktisk er der moduler til over 70 shop systemer i skrivende stund. Desuden understøtter Quickpay en lang række af betalingskort inkl. Dankort, Visa, Mastercard, Maestro, JCB, American Express, Diners Club, Forbrugerforeningen, MobilePay, Apple Pay, Google Pay, Vipps, Swish, Anyday, Viabill, Resurs Bank, Klarna, Trustly, ideal, Paypal og Paysafecard. Alt hvad du behøver til din shop og et webhotel.

For at kunne bestille en Gateway hos Quickpay kræves følgende oplysninger: Navn, Adresse, Postnr, By, E-mail, Firmanavn, CVR (Momsnummer), EAN (Hvis du har) og Shopsystem. Du kan hos QuickPay prøve gratis, før du skal til at betale.

Hvis du har brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os, så finder vi en løsning, jeg kan med overstående informationer oprette dig hos Quickpay i en fart samt koble Quickpay sammen med din webshop (Woocommerce).

Her er rækkefølgen til betalingsløsning på din webshop!

  • 1. Gør dit hjemmearbejde
    For overhovedet at kunne oprette en betalingsaftale, så skal du have et CVR-nummer, altså et moms nummer. Din virksomhed, skal desuden eje domænet, hvorpå din webshop ligger og din virksomhed skal have eget kontonummer. Din webshop skal udsende en ordrebekræftelse, priser skal være angivet inkl. moms til privatkunder. Du skal have defineret nogle handelsbetingelser, som bl.a. indeholder information omkring fortrydelsesret. Læs mere her for Internationale kort. Læs mere her for Dankort
  • 2. Find en Gateway
    En Gateway er den krypterede forbindelse, mellem din webshop og Nets, der sikrer at betalings-oplysningerne ikke kommer i de forkerte hænder. Din Gateway bliver et helligt land mellem din indkøbskurv og din “Ordre gennemført” side. Der findes flere forskellige på markedet at vælge imellem, et godt bud er Quickpay, som kan bestilles her: Bestilling af betalingsgateway Jeg hjælper gerne med oprettelsen hos QuickPay.
  • 3. Indløseren
    Indløseren er den virksomhed der godkender kortbetalingen og sætter pengene ind på dit firmas konto. Når det drejer sig om Dankort så er der kun en løsning, og det er Nets. Her kan du vælge den danske pakke med Dankort, eller vælge også at ansøge om de internationale kort, som Visa, Mastercard og American Express. Din Gateway kan håndtere alle kort, det er kun dit Nets abonnement, der afgrænser antallet af kort du kan tilbyde. Ansøg om en indløsningsaftale til Dankort her. Ansøg om en indløsningsaftale til Internationale kort her.
  • 4. Afvent godkendelsen
    Fra du ansøger om godkendelse fra Nets, går der cirka 1-3 uger, før du høre noget. Så du kan roligt have en spand tålmodighed stående på bordet.
  • 5. Klar til at køre
    Du får nu et indløser id fra Nets, som skal angives hos din Gateway, når forbindelsen fra din gateway er opsat til din webshop, så er du klar til at modtage betalinger på de valgte kort. Husk at du IKKE må hæve pengene, før du har afsendt ordren, som f.eks. overgivet ordren til fragtfirmaet, eks. Postnord, GLS, Brink Transport osv.

Kan det gøres mere enkelt?

Ja det kan det godt, hvis dit firma ikke har behov for at fremstå lige så professionelt som et Dankort logo gør, så kan du faktisk nøjes med en Paypal opkobling. Paypal tager en %-del i gebyr af hver transaktion og kan håndtere Visa-Dankort og Mastercard. Du udelukker derfor dem der kun har et Dankort, samt dem der er bange for at bruge Paypal. Paypal er faktisk ejet af eBay, som også ejer Den Blå Avis, så det er ikke helt fremmed.

Jamen nu håber jeg så at du er blevet lidt klogere på betaling. Det var i hvert fald hensigten.

Gør din webshop simpel

Du kender det måske, du skal til at bestille nogle varer på en webshop, men undervejs bliver du spurgt om en masse, som egentlig er ligegyldigt for din orde. Det kan være om du er Hr. eller Fru, det kan være din fødselsdags dato, det kan også være om du vil tilmeldes til et nyhedsbrev. 3 punkter, som gør bestilling unødvendigt mere besværligt. Faktisk kan du gå glip af ordre, hvis du stiller for mange spørgsmål, specielt de unødvendige! Gør din webshop simpel, så det er nemt at bestille hos dig! Keep it simple!

I de fleste webshop systemer, kan du nemt deaktivere uønskede felter. Men bruger du f.eks. Prestashop, så har jeg fundet en simpel guide, der kan hjælpe med oprydningen i dine design filer: Hvordan du fjerner (Hr. , Fru) og fødselsdag fra registrering. Siden er på engelsk, men der er en masse billeder, der viser hvad du skal søge efter i dine design filer.

Vi skal ind og pille i designfilerne her, så hvis du ikke har styr på HTML og webside koder generelt, så er det en god ide at få f.eks. mig til at klare det for dig.

Er der andet jeg skal huske?

Ja tilbyd betaling med MobilePay, jeg kigger efter alternativer, hvis en webshop ikke tilbyder min ønskede betalingsløsning! MobilePay er nemt, blot et swipe med din telefon. Skal det blive endnu nemmere? MobilePay Checkout? Så skal du heller ikke indtaste din adresse, e-mail eller telefonnummer, alt hentes fra MobilePay. Det er også med til at holde din webshop simpel. Husk også at få nogle fortjente links til din nye hjemmeside, så folk opdager at den er der. Links er en form for anbefalinger af andre hjemmesider. Måske du også bør overveje noget statistik, så du ved hvor mange besøgende du har på din nye hjemmeside.

Gør din webshop troværdig!

Når en potentiel kunde, lander på din webshop, så et det vigtigt at din butik ser indbydende og overskuelig ud. Det nytter ikke noget at have en hjemmeside fra 1990 eller 2000, meget få vil finde den troværdig og opdateret i dag.

E-mærke

Når du har styr på webshoppens design, så kan et E-mærke være en god idé til at styrke, den potentielle kundes tillid til butikken. Langt de fleste danskere kender E-mærket, og specielt op til jul vil E-mærket køre annoncer i tv, der gør opmærksom på deres eksistens. (Får ingen provision ud af at anbefale E-mærket). Fordelen ved E-mærket er den juridiske vejledning og ekstra fordele, som en butik der ikke er e-mærker, ikke nødvendigvis overholder. Der er en basal lovgivning, men E-mærkets regler giver forbrugeren ekstra sikkerhed. E-mærket er ganske vist ikke den billigste grafik du kan sætte på din hjemmeside, men afhængigt at branche kan den betale sig selv. Test, test test.

Alternativer

Dine potentielle kunder kommer, med højest sandsynligvis fra Google. Det vil sige at de har søgt, efter et produkt og fundet din hjemmeside. Lad os bruge eksemplet kaffemaskiner. Kunden søger måske efter en rød kaffemaskine, men den der fremhæves på din hjemmeside er en sort kaffemaskine. Hvis kunden ikke finder det han/hun har søgt efter, så returnerer vedkommende tilbage til Google (Vi har nemlig ikke tålmodighed, når vi sidder foran skærmen). Det kan derfor være en god idé at vise produkt alternativer på samme side.

Samlet pris

Du kender det måske godt, du finder den ønskede varer og lægger den i kurven, nu kommer der så 200 kr. oven på prisen i fragt. Enten accepterer du ekstra prisen, eller også ser du, om du kan få den billigere et andet sted. Hvis du vil holde på dine kunder, så giv dem den fulde pris fra staten af, hvis det er muligt. Det er desværre ikke alle webshop systemer der understøtter denne mulighed. Men i nogen af dem kan man trylle lidt, så det kommer frem. Hvis kunden kan se den samlede pris på samme side, så har du vundet lidt af det tabte tilbage. Der kan dog stadig være et frafald hvis dine fragtomkostninger er for høje. Kunderne har som regel et andet billede af fragtomkostninger, end din vognmand.

Et nærmere kig på Prestashop (Open source)

Prestashop kom til verden i 2007, det er en fransk opfindelse, som har revolutioneret open source e-handel. Der findes mere end 100.000 webshops i verden, der benytter Prestashop som det bagved liggende system. Prestashop vandt titlen som “Bedste Open-source webshop” i både 2010 og 2011.

Da Prestashop kom på banen kunne systemet noget som andre systemer ikke kunne. Det var fleksibelt, og tilbød en brugermæssig bedre oplevelse, ved at være dynamisk og effektiv. Prestashop har derfor overtaget en større del af markedet fra osCommerce, der tidligere var meget udbredt. Man kan sige at udviklingen gik i stå, og så kom der noget nyt og spændende fra Frankrig, der kunne det hele, samt lidt ekstra.

Prestashop understøtter bl.a. api forbindelser, der gør at man kan koble systemet op på regnskabssystemer, så ordrene overføres direkte til eks. Dinero, Billy og E-conomic. Webshoppen kan udvides med en masse moduler, men i modsætning til eks. WordPress, så er det ofte Prestashop moduler der koster penge, afhængigt af hvad de skal kunne!

Webshop system, klar til brug

En af de fordele der er værd at nævne er, at Prestashop automatisk opdaterer indkøbskurven, når kunden lægger varerne i. Man kan hele tiden følge med i fragtomkostningernes størrelse, der kommer således ingen ekstra udgifter frem i indkøbskurven. Som administrator kan du se indkøbskurvene, og hjælpe folk ved på den måde at svare på hvad de mangler osv. Det kan være en stor hjælp i support situationer, at kunne følge med i hvad kunden har lagt i kurven.

Webshoppen er klar til at håndtere dankort betalinger, kræver blot en indløsningsaftale med Nets, og en betalingsgateway. Du skal derfor bare oprette dine varer og angive dine Handelsbetingelser, så er du klar til at sælge. Flere af de shopping løsninger jeg har arbejdet med har været bygget på netop Prestashop.

Måske et forsøg værd?

Så hvis du går og leder efter en webshop løsning så var det måske værd at overveje at kigge nærmere på Prestashop. Jeg vil her give dig et lille kig på hvad Prestashop er for en fisk. Prestashop er nemlig en, et lang stykke hen ad vejen, gennemtænkt webshop system! Så tænker du måske, det må være dyrt! Næh, Prestashop er Open-Source, og dermed ganske gratis at bruge.

Prestashop kan håndtere kunder på flere forskellige sprog, den kan synkroniseres med diverse online regnskabsprogrammer og den kan håndtere en masse produkter og opsætninger uden problemer. Jeg vil dele en lille video med dig, som jeg har lavet. Den løber igennem de mest basale funktioner i Prestashop 1.5.2.0, det er en lidt ældre version, men kan afsløre at Prestashop 1.7.5.2, som jeg arbejder i til daglig, ikke har ændret sig meget.

Men inden jeg roser denne webshop til skyerne, så vil jeg råde dig til at starte med at teste den aktuelle. I skrivende stund (2024) hedder nyeste version af PrestaShop 1.8.1.5, den blev udgivet d. 22. marts 2024. Min tidligere erfaring med Prestashop er at der i nogle opdateringer kan være fejl, så sørg for at vælge en version der er Stable / Stabil, frem for den nyeste. Et skræk eksempel fra tidligere er at jeg måtte installere og opsætte en webshop 3 gange, i forskellige versioner, da de 2 første versioner var fejlbehæftet. Har desværre også oplevet flere fejl i forbindelse med opdatering af Prestashop.

Prestashop er et gennemtestet system når det gælder om at have en funktionsdygtig webshop. Prestashop tilbyder nemlig lidt mere end alle andre open source webshops. Et hav af funktioner der kan gøre din hverdag lidt lettere. Prestashop er blevet kåret til verdens bedste open source webshop i både 2010 og 2011, så der er noget om snakken, når jeg siger den er god.

Oprydnings tip til Prestashop

På et tidspunkt syntes du at hjemmesiden fylder lidt meget på webhotellet. Det kan typisk være databasen, der sluger en masse data. En Prestashop database opbygger over tid, en masse ligegyldig data. Den logger hvor brugerne kommer fra, det ved vi typisk fra Google Analytics, eller andre GDPR venlige alternativer, så det er ikke så relevant når ordren er afsluttet. Når du får ordren, kan det dog være relevant at se hvor kunden kom fra lige før ordren blev registret. Men den logger også skærmstørrelse, browser m.v. for alle brugere, der besøger din webshop.

Nedenstående tabeller, mener jeg godt du kan tømme, hvis overstående data er ligemeget for dig.

Husk dog at lave backup før du rydder op!

I din database er PS_ forhåbentlig ændret til et andet præfix, da PS_ er et standard start på databasens tabeller.

ps_pagenotfound – Indeholder data om 404 fejl på din webshop, når du har rette dem, så tøm den.
ps_connections – Indeholder data om hvor brugeren kom fra, lige før de landede på din webshop.
ps_connections_page
ps_connections_source – Indeholder data om hvor brugeren kom fra.
ps_statssearch – Indeholder data om brugernes søgning på webshoppen.
ps_guest – Indeholder data om brugerens browser m.v.

Anvendes på eget ansvar! Husk backup!

Via overstående har du fået ryddet en del op i din database. Der kan også være mange billeder, som måske ikke bruges mere. De kan dog være svære at identificere, hvis du har mange af dem. Her kan Værktøjskasse hjælpe.

Her kan man måske overveje at kigge på /img/ og /dev/img/ de to mapper ligner meget hinanden, det betyder dog ikke at du kan slette den ene. Desværre forholder det sig sådan at man i den ene /dev/img/ finder originalbillederne, mens man i /img/ finder versioner af billederne. Prestashop redigerer typisk et par forskellige versioner/størrelser af billedet, så der er til produktbilleder, kategoribilleder osv.

Du kan i øvrigt finde mange gode og brugbare Prestashop moduler her.

Fordele ved Prestashop:

1. Ordrebekræftelser til flere mail adresser.
2. Overskuelig månedsrapport samt Avanceret statistik.
3. Virker meget bedre end andet jeg har set
4. Understøtter flere sprog i samme butik
5. Kan tilkobles eks. Dinero, Billy, E-Conomic (Online regnskabsprogram) Tilkøbs modul
6. Ubegrænset antal varenumre
7. Mulighed for flere varianter
8. Ubegrænset omsætning
9. Eget domænenavn

Udvidelser til din Prestashop

De rigtige moduler kan gøre din Prestashop meget nemmere at arbejde med prestashop. Bemærk der er tale om betalingsmoduler fra danske programmører, men til helt fair priser. Der er bl.a. udvidelser til E-conomic, Billy, Oddo, EAN, Shipmondo, GLS, Coolrunner og Bring m.v. Læs mere på Butikki.dk.

Et nærmere kig på WooCommerce (Open source)

WooCommerce en webshop udvidelse til WordPress, kom til verden i 2011, det er en amerikansk opfindelse, som har revolutioneret open source e-handel. Mere end 33% af alle webshops er bygget på WooCommerce. Det estimeres at der er mere end 4.000.000 webshops i verden, der benytter WooCommerce som det primære shop system. Mens WordPress i sig selv, står bag ca. 40% af alle websider.

Da WordPress kom på banen i 2003, var det tænkt som et hjemmeside/blog system, et CMS system, som betyder Content Management System. WordPress har den superkraft at de var en af de første til at tilbyde en nem opbygning af hjemmesider. Før CMS skulle alle websider kodes manuelt af en programmør. Med CMS blev det muligt for flere, selv at lave en hjemmeside.

API gør det muligt at snakke med dit regnskab

WooCommerce understøtter bl.a. api forbindelser, der gør at man kan koble systemet op på regnskabssystemer, så ordrene overføres direkte til eks. Dinero, Billy og E-conomic. Webshoppen kan udvides med en masse moduler, men i modsætning til Prestashop, så er mange moduler gratis. Ønsker du dog specifikke moduler, som kan noget bestemt, koster de penge at udvikle, afhængigt af hvad de skal kunne!

En af de fordele der er værd at nævne er, at WooCommerce automatisk kan opdateres! Jeg anbefaler dog altid at man gør det manuelt, da man så kan tjekke om det hele virker. Det er nemt at ændre udsende på hjemmesiden og det er nemt at redigere menuer og andet indhold.

WooCommerce er efter lidt basis indstilling, klar til at håndtere betalinger, kræver blot en indløsningsaftale og en betalingsgateway. Du skal derfor bare oprette dine varer og angive dine Handelsbetingelser, så er du klar til at sælge. Flere af de shopping løsninger jeg har arbejdet med er i dag styret af WooCommerce.

WooCommerce kan via en et udvidelses modul, håndtere kunder på flere forskellige sprog. Og du kan tilmeld sælge f.eks. garn på mål, hvis det er et must, på dine primære vare.

Fordele ved WooCommerce:

1. Ordrebekræftelser til flere mail adresser.
2. Overskuelig månedsrapport samt Avanceret statistik.
3. Virker bare bedst, hvis man vil styre det manuelt.
4. Understøtter flere sprog i samme butik via udvidelse.
5. Kan tilkobles eks. Dinero, Billy, E-Conomic (Online regnskabsprogram) Tilkøbs modul
6. Ubegrænset antal varenumre
7. Nem at opdatere WordPress, Woocommerce og andre plugins.
8. Mulighed for flere varianter og online køb af ikke fysiske varer.
9. Ubegrænset omsætning
10. Eget domænenavn

Webshop

Så skal du bare have oprettet din webshop!

Håber du er blevet klogere på en masse omkring webshops – Ellers og ellers skriver du bare.

Annonce: